Odszkodowanie dla pasażera autobusu – kiedy się należy

Odszkodowanie dla pasażera autobusu

Odszkodowanie dla pasażera autobusu – kiedy pasażer skutecznie może uzyskać odszkodowanie? A może od kogo pasażer ma uzyskać odszkodowanie za wypadek w autobusie?

Kiedy pasażer uzyska odszkodowanie za wypadek w autobusie

Pasażer po wejściu do autobusu powinien niezwłocznie zająć miejsce siedzące, ewentualnie chwycić się uchwytu. To jednak na kierowcy autobusu spoczywa obowiązek takiego kierowania autobusem, aby nie doszło do sytuacji potencjalnie niebezpiecznych, w których pasażer dozna wypadku. Jeżeli pasażer dozna urazu, to co do zasady przewoźnik i jego ubezpieczyciel odpowiada za zapłatę odszkodowania. Jest to odpowiedzialność wzmożona – tzw. odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Oznacza to, że aby przewoźnik uwolnił się od swoje odpowiedzialności to musi udowodnić, że to pasażer ponosi wyłączną winę za doznany wypadek. Najczęściej przewoźnik wskazuje, że pasażer nie siedział lub nie trzymał się uchwytu, a to spowodowało iż zaistniał wypadek.

Jeżeli przewoźnik nie udowodni tego faktu, to będzie zobowiązany do zapłaty odszkodowania dla pasażera. Co więcej, odszkodowanie to będzie należne nawet pasażerowi, który jechał „na gapę”.

Odszkodowanie dla pasażera autobusu, gdy wypadek spowodował inny pojazd

A co jeżeli wypadek z udziałem autobusu spowoduje kierowca innego pojazdu? W takiej sytuacji to kierowca innego pojazdu oraz ubezpieczyciel OC tego pojazdu zobowiązani są do zapłaty odszkodowania dla pasażera autobusu.

Odszkodowanie dla pasażera autobusu – jak postępować po wypadku?

Bezwzględnie wypadek należy zgłosić kierowcy autobusu. Kierowca powinien udzielić pasażerowi pierwszej pomocy oraz winien wezwać policję oraz w niektórych wypadkach pogotowie ratunkowe. Kierowca MPK powinien zawiadomić tzw. zespół wypadkowy. Tylko takie postępowanie pozwoli na zabezpieczenie niezbędnych dowodów na przebieg wypadku.

Pasażer winien także:

  • spisać dane świadków wypadku
  • spisać numer rejestracyjny autobusu, ewentualnie numer boczny autobusu oraz zapisać dane przewoźnika
  • warto wykonać telefonem zdjęcia z miejsca wypadku

W dalszej kolejności wskazane jest wystąpienie do przewoźnika z wnioskiem o zabezpieczenie zapisu monitoringu z autobusu.

Odszkodowanie dla pasażera autobusu – jaka kancelaria

Uzyskanie odszkodowania dla pasażera autobusu nie należy do tzw. łatwych spraw. Z tego względu warto skorzystać z usług sprawdzonej i doświadczonej kancelarii odszkodowawczej.

Kancelaria odszkodowawcza KDRO.pl w Wrocławia prowadzi szereg spraw o odszkodowanie dla pasażera autobusu. Wchodząc na stronę internetową kancelarii możesz zapoznać się z neiktórymi wygranymi sprawami o odszkodowanie dla pasażera autobusu.

O Autorze

kdro.pl

Brak komentarzy

Dodaj komentarz